Page 10 sur 10

Re: Caldera Records

Publié : lun. 16 oct. 2023 11:53
par Bmcready
Mortimer a écrit : lun. 16 oct. 2023 11:01 Le prochain titre sera Rosenstrasse de Loek Dikker, compositeur néerlandais. Il me semble qu'on a parlé de lui il n'y a pas longtemps. Je dois avoir un ou deux cd's qui trainent quelque part.
Compositeur assez rare dont je possède quelques titres.
le plus connu reste PASCALI’S ISLAND (L’Ile de Pascali) de James DEARDEN, sorti en CD en 1988 chez VIRGIN
Image

Re: Caldera Records

Publié : lun. 16 oct. 2023 13:12
par Mortimer
Oui c'est celui là que j'ai...quelque part :mrgreen: . Punaise je ne retrouve plus rien quand il s'agit d'un compositeur isolé duquel je n'ai qu'un CD. Et ils sont légion.

Re: Caldera Records

Publié : jeu. 23 nov. 2023 13:00
par Patrick59
Caldera annonce une sortie pour début décembre. Sur la page facebook du label, il est indiqué "Nobody knows of the film's existence. Even the composer had forgotten all about it".

Re: Caldera Records

Publié : jeu. 23 nov. 2023 13:39
par Dadid
C'est bien vendu ! :mrgreen:

...

Ou bien c'est un indice en forme de fausse info... :?

Re: Caldera Records

Publié : jeu. 23 nov. 2023 14:07
par Mortimer
Ça sent plutôt l'indice. Car un film que personne n'a vu et que même le compositeur ne s'en souvient plus c'est bizarre.

Re: Caldera Records

Publié : jeu. 23 nov. 2023 17:16
par Scorebob
Franchement dans le genre annonce on a rarement fait aussi peu engageant puisque le film serait inconnu et le compositeur aurait même oublié avoir composé sa musique , si du moins ce n'est pas en effet un indice sur le sujet du film ?

Re: Caldera Records

Publié : jeu. 23 nov. 2023 18:36
par Patrick59
Scorebob a écrit : jeu. 23 nov. 2023 17:16 Franchement dans le genre annonce on a rarement fait aussi peu engageant puisque le film serait inconnu et le compositeur aurait même oublié avoir composé sa musique , si du moins ce n'est pas en effet un indice sur le sujet du film ?
ben, c'est la façon de communiquer de Caldera sur leur page facebook.

Re: Caldera Records

Publié : ven. 24 nov. 2023 14:18
par Scorebob
Imagines LLL faire la promotion d'une nouvelle sortie de cette manière : " film inconnu jamais sorti et oublié, le compositeur avait même oublié qu'il en avait fait le score " a une époque ou on nous ressort des expandeds de grands scores a tour de bras oser l'édition d' un truc qui ne parle a personne ( a part le compositeur ou le réalisateur) c'est gonflé et vraiment croire en la qualité du truc en question.

Re: Caldera Records

Publié : jeu. 30 nov. 2023 13:01
par Mortimer
C'est encore du David Shire. Une sorte de compilation de ses premières musiques qui remontent aux années 60.

Re: Caldera Records

Publié : jeu. 30 nov. 2023 13:54
par Dadid
Pas encore parcouru les extraits mais j'aime bien l'idée (panel d’œuvres des débuts)

Re: Caldera Records

Publié : jeu. 30 nov. 2023 14:11
par Scorebob
Oui bon ils s'agissait bien de plusieurs films et non d'un seul , de la a affirmer que le compositeur avait oublié qu'il en avait fait les scores c'est peut-être beaucoup s'avancer , 1 encore je veux bien mais pas 6! :roll:

Re: Caldera Records

Publié : lun. 5 févr. 2024 14:58
par Bmcready
Un classique de Roy Budd dispo chez Caldera.

https://www.caldera-records.com/soldier-blue

Image

Re: Caldera Records

Publié : lun. 5 févr. 2024 16:38
par Ratatouille
Scorebob a écrit : jeu. 23 nov. 2023 17:16 Franchement dans le genre annonce on a rarement fait aussi peu engageant puisque le film serait inconnu et le compositeur aurait même oublié avoir composé sa musique , si du moins ce n'est pas en effet un indice sur le sujet du film ?
Les clés de bagnole ?

Re: Caldera Records

Publié : lun. 5 févr. 2024 16:40
par Mortimer
Super ! Heureusement que tu es là car les posts de Mortimer sont invisibles aux yeux de certains :roll: . Faut vous acheter des :geek:

Re: Caldera Records

Publié : lun. 5 févr. 2024 17:19
par DarkCat
Bah, toi, tu as posté dans le topic du compositeur et lui, dans celui du label. Cela ne fait donc pas forcément doublon.

Re: Caldera Records

Publié : lun. 5 févr. 2024 17:22
par Mortimer
Oui vaut mieux avoir un double des clés de bagnole, on ne sait jamais.

Re: Caldera Records

Publié : lun. 1 avr. 2024 15:40
par Mortimer
Encore un David Shire chez Caldera. Avec trois titres pour la TV plus ou moins obscurs

Re: Caldera Records

Publié : ven. 11 oct. 2024 04:01
par Mortimer
Le prochain titre Caldera n'est pas mal du tout. Assez varié dans l'ensemble entre tension, ballade irlandaise et Far West,


Re: Caldera Records

Publié : ven. 11 oct. 2024 19:34
par Dadid
Merci, souvent du bon chez Caldera, des choses qui sortent un peu de l'ordinaire; ça me fait penser que je devais commander Soldier Blue ! :D

Re: Caldera Records

Publié : dim. 16 févr. 2025 20:18
par Caldera
Bonjour mes amis,

merci beaucoup pour votre soutien. Nous proposons actuellement un grand nombre de nos CD à un prix très réduit. Peut-être que cela intéressera certains d'entre vous.

https://www.ebay.de/usr/soundtrackfreak89

Re: Caldera Records

Publié : lun. 17 févr. 2025 10:18
par Ratatouille
Mortimer a écrit : lun. 16 oct. 2023 11:01 Le prochain titre sera Rosenstrasse de Loek Dikker, compositeur néerlandais. Il me semble qu'on a parlé de lui il n'y a pas longtemps. Je dois avoir un ou deux cd's qui trainent quelque part.
Loek Dikker pour moi c'est plutôt ce Varèse-ci... Body Parts...


Oui je suis comme un cavalier d'Offenbach...

Et désolé si je ne lis pas tout... problèmes de concentration...

Allez bon début de semaine à tous !

Re: Caldera Records

Publié : lun. 24 mars 2025 11:16
par Caldera
Caldera Records proudly presents David Shire’s score for the TV movies “Sarah, Plain & Tall” and “Skylark.”

“If I don’t go now, I’ll never know what it’s like to have my own life,” Sarah says as she departs from Maine. Having her “own life” for her means to answer an advert for a maid and move to Kansas. She can probably sense that the man who put the ad in the paper wants more than a helper: The audience knows that Jacob lost his wife several years ago and has since had to take care of his small farm and his two young children, Anna and Caleb, on his own.

“Sarah Plain & Tall” is a gentle meditation on grief and letting go. It asks, how can we honor the loved ones we have lost and yet make space for new people that may enrich our lives? Is this replacement an unforgivable betrayal, or a necessity without which we would start to harbor resentments against the dead?

“Sarah Plain & Tall” is one of Shire’s most beautiful, elaborate works, a score of serene beauty and elegance close to his heart. While his music doesn’t copy the style of Aaron Copland, it is inspired by a particular kind of Americana that relies heavily on strings and includes folk tunes that are subtly woven into the score’s fabric. As an example, in You Still Do, Shire quotes the folk tune ‘Billy Boy’, which Anna (Jacob’s daughter, played by Lexi Randall) sings to herself during the film’s opening credits. Incidentally, ‘Billy Boy’ is based on an English folk song that Ralph Vaughn Williams had collected and published in 1912.

The score’s backbone is Shire’s memorable and catchy main theme for Sarah and the family that he weaves in and out of scenes in colorful and complex variations. The theme also serves as the backbone for the sequel, “Skylark,” which premiered on Hallmark in 1993. Jacob and Sarah are now married, but a severe drought threatens their happiness.

While a third ‘Sarah’ film – “Winter’s End” – was produced and shown on television in 1999, David Shire’s score recording is unfortunately lost, hence we were not able to include it on this disc.

“Sarah Plain & Tall” and “Skylark” alone demonstrate the composer’s remarkable versatility in showing how adept Shire was at crafting tuneful Americana while incorporating classic folk songs in his compositions.

The 62nd CD-release of Caldera Records features a detailed booklet text by Stephan Eicke and elegant artwork by Luis Miguel Rojas. The CD was mastered by Richard Moore and produced by Stephan Eicke and David Shire.

C6062

Music Composed and Conducted by David Shire
Album Produced by Stephan Eicke, David Shire
Executive Producers for Caldera Records: John Elborg, Stephan Eicke
Album Art Direction and Design by Luis Miguel Rojas

Listen to the sound clips by clicking on the links below

Sarah Plain & Tall
1. Letter Montage (2:33)
2. Second Letter (0:55)
3. “Of Course She’ll Like Us”/Sea Treasures (2:49)
4. ‘Sumer’ Montage (2:25)
5. “What I Say is Right” (1:24)
6. “You Still Do” (1:17)
7. Hay Pile Scene (1:24)
8. Family Buggy Ride (1:24)
9. Vultures/”This Isn’t Going to Work”/“Oh, Jacob” (2:56)
10. “For Caleb?” (1:32)
11. Now! (1:37)
12. “Then You Loved Her” (2:42)
13. Sarahendipity (4:49)
14. End Credits (1:00)

Skylark
15. Main Title (2:03)
16. The Brush Fire (2:49)
17. “Leaving...” (2:09)
18. “When My Mother...” (2:05)
19. “The Way I Came...” (1:19)
20. “Pregnant...” (1:36)
21. “Dear Jacob...” (1:35)
22. Italian Street Song (1:47)
23. Rain! (0:49)
24. “Papa, Papa!” (1:01)
25. “This Terrible Love...” (2:35)
26. Finale (1:36)

For more information and sound clips, please visit our homepage:

https://www.caldera-records.com/sarah-plain-tall

Re: Caldera Records

Publié : lun. 24 mars 2025 20:56
par Dadid
Très sympas les extraits, printaniers. C'est de saison.

Re: Caldera Records

Publié : lun. 28 avr. 2025 08:03
par Caldera
Caldera Records proudly presents John Cameron’s score for the Agatha Christie adaptation “The Mirror Crack’d.”

In the 1970s the British film industry saw two of its biggest successes with its adaptations of “Murder on the Orient Express” and “Death on the Nile.” Thus, producers were eager to bring more of Agatha Christie’s works on the screen. To replicate their previous two hits, John Brabourne and Richard Goodwin optioned “The Mirror Crack’d From Side to Side.”

Angela Lansbury played Miss Marple. At her side: Rock Hudson, Elizabeth Taylor, Tony Curtis, Kim Novak, Edward Fox, and Geraldine Chaplin. A large part of the script for “The Mirror Crack’d” is devoted to jibes and insults exchanged between movie stars, their producer, and director. It is 1953 and everybody is on edge as they arrive in the sleepy English village of St. Mary Mead, home of Miss Marple, to make a new film. The director hates the producer, who is intimate with the film’s star, who hates her co-star, who is married to the director. Said co-star, Marina, knows she is past her prime, but is looking forward to cutting her teeth on a historical epic. Unfortunately, from the beginning nothing goes according to plan. And soon there is a body.

By 1980, John Cameron had long since cut his teeth in film. Among his biggest successes to that date were Ken Loach’s “Kes" (1969), and “A Touch for Class" (1973), which had garnered him an Oscar nomination.

“The Mirror Crack’d” allowed him to showcase his versatility as a composer. His score consists of three elements: a theme for the film’s main character, Marina; tense suspense music, and a jolly village tune that pays homage to the film’s setting in 1953’s England. Although the film takes place in that period, Cameron was wary of nostalgia. Rather than situating his score stylistically in the past, he sought to bridge the gap between the 1950s and 1980s. The use of the saxophone was a logical choice since it had been employed in the middle of the century and since then found increasing popularity in rock and soul music.

John Cameron crafted a colorful and memorable score to what has become a crime classic. We are pleased to make it available for the first time on an album and are grateful to StudioCanal for working with us on the project.

The 63rd CD-release of Caldera Records features a detailed booklet text by Stephan Eicke and elegant artwork by Luis Miguel Rojas. The CD was mastered by Richard Moore and produced by Stephan Eicke.

C6063

Music Composed and Conducted by John Cameron
Album Produced by Stephan Eicke
Executive Producers for Caldera Records: John Elborg, Stephan Eicke
Album Art Direction and Design by Luis Miguel Rojas

The Mirror Crack’d
1. Front Titles (2:38)
2. Murder (3:58)
3. Ella, Don’t Spoil it (0:34)
4. Memories... Murder (2:04)
5. The Gloved Hand (0:54)
6. Barbiturates (0:43)
7. Switched Drinks (0:58)
8. The Intended Victim (1:43)
9. Close-up on Ella (0:16)
10. Inspector Craddock Drives (0:28)
11. The Inspector Calls (0:36)
12. Anonymous Letters (2:09)
13. The Coffee, It’s Poisoned! (1:31)
14. Ella Poisoned (0:51)
15. Why Should Anyone Want to Hurt Me? (0:41)
16. Marina’s Farewell Night Cap (2:42)
17. Of Course, the Vicar! (0:48)
18. Rubella (0:44)
19. She’s Given the Performance of Her Life (1:56)
20. End Titles (2:31)
21. Theme for Marina (3:07)
22. Ella, Don’t Spoil it (alternate version) (0:34)
23. The Coffee, It’s Poisoned! (alternate version) (1:30)

Bonus:
24. Conversation between John Cameron and Stephan Eicke (7:05)

For more information and sound clips, please visit our homepage:
https://www.caldera-records.com/mirror-crackd